За нас

Available languages: За нас

 

Във връзка със скорошното разследване на БHT и всички слухове, които бяха породени след предаването, ние, екипът на Цинтамани Полша, искаме да ви запознаем с подробностите.  Посланието ни е просто: истинският Цитросепт е безопасен за консумация и полезен за здравето продукт.

История на марката

Цитросепт е създаден през 1997 г. Не сме международна корпорация, а малък семеен бизнес с няколко служители, така че ние всички сме персонално отговорни за безопасността на Цитросепт като хора, а не a корпорация.

Цитросепт, за който научихме от наш приятел в Норвегия, стана много популярен в Европа в края на деветдесетте години и имахме късмета да постигнем голям успех с нашия бизнес в Полша. След няколко години почувствахме, че вече е време за следващата стъпка и поехме марката от скандинавските производители. През 2006 г. от местен дистрибутор станахме международен производител.

В този момент започва нашата история в България, когато станахме бизнес партньор на местна компания – Цинтамани България, която, подобно на нас преди време, разпространяваше Цитросепт във вашата страна.
Производственият ни цикъл изглаждаше по този начин: получавахме етикетите от България, произвеждахме Цитросепт в шишета с етикетите, маркирани от нас с партидния номер, и ги изпращахме в България без външна опаковка. Местният дистрибутор отговаряше за отпечатването на кутиите и опаковката, съгласно изискванията на местното законодателство.

Това сътрудничество продължи до края на 2011 г. Постепенно въведохме нови версии на Цитросепт – „Джуниър” за деца и капсули с висока доза биофлавоноиди. С времето броят на продадените шишета в България намаляваше, но ние не сметнахме това за нещо необичайно, тъй като се наблюдаваше тенденция на спад и на други пазари, в резултат цялостното свиване на потреблението и появяването на нови конкуренти и съответното преразпределение на пазара. Бяхме доволни, че успяхме да запазим добро ниво на продажби на капсулите и сиропа в България.

В края на 2011 г. решихме да предприемем още една голяма стъпка – за да освежим и подобрим основния си продукт – Цитросепт във формата на капки. Преместихме производството си при сертифициран био подизпълнител в Германия и увеличихме количеството на екстракта в нашия продукт. Така се роди „Цитросепт Органик”.

Тогава разгледахме по-обстойно ситуацията на българския пазар, където не бяхме продали нито едно шише от нашия класически продукт с години (последният сезон, през който имахме продажба беше зимата на 2009 г.). Съвсем случайно попаднахме на публикация в международния бизнес печат за българския пазар на хранителни добавки, която ни шокира – Цитросепт беше сред трите най-продавани продукта в България за 2008 и 2009 г. Официално продаваните количества в България надхвърляха нашите продажби с 500%. Delete-unneeded info След това купихме още актуална пазарна информация, която потвърди, че през 2011 г. Цитросепт е все още сред най-продаваните продукти, докато ние не продавахме нищо.

Нашият бизнес партньор – Цинтамани България беше също и, когато разбра, че в аптеките се намират нови партиди Цитросепт.

През декември 2011 г. разбрахме, че става въпрос за крупна злоупотреба с търговската марка. Години наред някой е продавал различен продукт с нашето име успоредно с официалната дистрибуция и стъпка по стъпка е изместил нашия истински продукт с копието му. На рафтовете в аптеките редом с истинския продукт имаше неразличими фалшификати.
Цинтамани България незабавно уведоми здравните власти и прокуратурата за откритието. Процедурата в прокуратурата продължава и до този момент, а здравните власти не намериха нищо опасно в разпространението на Цитросепт тогава.

Ние, Цинтамани Полша, нямахме пълен поглед върху ситуацията през декември 2011 г., но първото ни решение беше да прекратим сътрудничеството си с нашия бизнес партньор и да търсим друг представител в България, който не е замесен в този случай.

През февруари 2012 г., по време на личното ни посещение в България, установихме посредством случайни покупки в аптеките в София, че Цитросепт присъства на пазара и предлаганите продукти имат партидни номера, които доказват, че това не е оригиналния продукт, т.е. на пазара се предлагат фалшиви продукти с неизвестен произход от Цитросеп т ЕООД, както следва:
    1)    Цитросепт 10 & 20 ml, партида 2126, срок на годност: 03.10.2014;
    2)    ЦитросептПремиум 30 капсули x 500 mg, партида 0022411, срок на годност: 24.11.14;
    3)     екстракт от грейпфрут Джуниър Плюс 120 ml, партида 011211, срок на годност:  01.2014;
    4)    Цитросепт 20 ml със знак Цинтамани България, партида 1210, срок на годност: 13.12.2013.

През март 2012 г., когато установихме новото си законно представителство в България, отново уведомихме здравните власти за нарушенията.
Отговорът беше, че Агенцията по безопасност на храните не намира нищо нередно в тези продукти. Тези продукти били законно регистрирани под имена, различни от Цитросепт, а именно  „екстракт от грейпфрут”, „Премиум Актив” и „Джуниър Плюс”. Името Цитросепт, изписано с удебелени букви на кутиите, обозначавало само името на компанията – Цитросепт ЕООД, а не името на продукта – неетична постъпка, която е заблудила всички. Производителят успя да покаже всички необходими документи и случаят отново приключи.

Цитросепт ЕООД е бивш подизпълнител на Цинтамани България, дружество, което е било ангажирано от Цинтамани България за професионална поддръжка, имало е лесен достъп до оригиналните графични дизайни на нашия продукт и е администрирало нашата интернет страница citroseptbg.com.

Основното ни опасение, освен очевидната финансова страна на проблема, беше, че според официалните материали продуктите, които ние разпознаваме като фалшификати, са направени от цитрицидал,  химическо съединение, производно на екстракта от грейпфрут, за което от години се знае, че съдържа бензалкониум хлорид. Всеки, който се занимава с екстракт от грейпфрут би трябвало да знае това. Още преди 2005 г. имаше шумни публични кампании в Европа, а и в целия свят. Не е вярно, че този продукт се продава легално в Обединеното кралство. Там, където той се продава, това става въз основа на подвеждаща документация от производителя.

Отново (за трети път) уведомихме здравните власти, че фалшивият продукт може да е замърсен. Този път ни обърнаха внимание и Българската агенция по безопасност на храните започна собствено разследване, което доведе до телевизионното предаване. Бихме искали да подчертаем, че не сме замесени по никакъв начин в никакви административни процедури, не знаехме за химичния анализ, показан в репортажа, и не сме плащали за него. Нямаме нищо общо с предаването на Валя Ахчиева, дори го намираме за едностранчиво и вредно за нас.

Междувременно с новия ни бизнес партньор успяхме отново да представим в България нашите истински продукти. Това са Цитросепт Органик и Цитросепт Джуниър Мултивитамин. Гарантираме, че тези продукти са безопасни и не съдържат бензетониум хлорид – изследваме всички партиди преди продажба. Можете да видите нашите сертификати, издадени от акредитирана европейска лаборатория на интернет страницата ни.
Продуктите ни никога не са подлагани на съмнение от Българската агенция по безопасност на храните и тяхната продажба никога не е била забранявана.

Не можем да поемем отговорност за продуктите в зелените кутии, защото и самите ние не можем да ги различим, но някои от тях са истински. Моля, уверете се, че използвате продукти с червен надпис Цитросепт. Никога в историята на марката не сме получавали сигнал за проблем или страничен ефект при правилна употреба на Цитросепт. Безопасността на хората е наш основнен приоритет.

Екипа на Цинтамани Полша
 

COMPANY WEBSITE: